Riešite zrušený let?

Problémy s Vaším letom? Finančnú kompenzáciu vybavíme za Vás online. Zaberie to iba 3 minúty

Zrušený let vyriešime za Vás

V prípade, že má váš let oneskorenie dve alebo dokonca viac hodín, letecká spoločnosť je povinná poskytnúť vám jedlo a nápoj, prístup k telefónnym hovorom a emailom, v prípade oneskorenia vo večerných hodinách aj ubytovanie a dopravu medzi letiskom a hotelom. Aerolinka by vás na všetky tieto veci, dostupné na letisku, mala zaopatriť poukazmi. Zájdite za pracovníkom spoločnosti, s ktorou letíte a požiadajte ho o pomoc. Pokiaľ sa vám jej nedostane, uchovajte si všetky účtenky vašich výdavkov as reklamáciou sa na aerolinku obráťte neskôr. Pamätajte však na to, že letecké spoločnosti preplácajú iba také náklady, ktoré sú opodstatnené. Nečakajte, že vám vráti peniaze za alkohol, drahý trojchodový obed alebo pobyt v luxusnom hoteli.

Oneskorenie, ktoré trvá tri a viac hodín

Samozrejmosťou je právo na jedlo a nápoj, hovory a ubytovanie, ktoré, ako sme už spomínali vyššie, by mali byť poskytnuté už pri dvojhodinovom oneskorení. Právo na odškodnenie máte aj vtedy, ak oneskorenie letu spadá pod zodpovednosť leteckej spoločnosti, v prípade technickej chyby alebo prekročenia kapacity lietadla. Iné je to napríklad so zlým počasím. Vtedy kompenzáciu neočakávajte. Výška vášho odškodnenia závisí od vzdialenosti letu a dĺžky oneskorenia, teda vašej časovej vzdialenosti od destinácie.

Oneskorenie päť a viac hodín

Pokiaľ je váš let oneskorený o päť a viac hodín, nemusíte naň nastúpiť. V tomto prípade nezáleží na tom, o koho zodpovednosť ide.

Ak bol váš let zrušený

Při zrušení letu alespoň sedm dní před plánovaným odletem máte nárok na buďto plnou finanční kompenzaci na všechny lety, které v rámci jedné rezervace (včetně cesty zpět) nebudete moct využít, nebo na náhradní let, který vás do cílové destinace dostane. Měla by vám být poskytnuta i pomoc s výdaji, pokud se vaše storno prodlouží na dvě a více hodin a na odškodnění, pokud vás nabídnutý náhradní let dopraví na místo příletu o dvě či více hodin později. Během čekání na náhradní let máte opět právo na občerstvení, přístup k e-mailům a telefonním hovorům, ubytování v případě nočního zpoždění a také na zabezpečení cesty mezi letištěm a hotelem. Tyto výdaje by vám letecká společnost měla pokrýt díky voucherům. Nebojte se kdykoliv obrátit na personální oddělení aerolinek.